.

onsdag 11. mars 2015

Nå er det vår! :)


Ja det er det! :)
Herlig! :)

Idag var det 17 (!!) grader i solveggen,
og ikke ett vindpust!! :)
Gjett om jeg har kosa meg...
Og så mye snø som har smelta i helga!!
Dette bildet har jeg tatt idag...


.. og dette bildet er fra torsdag,
når jeg måtte skuffe bort snø for å få plass til stolen...


Bildet er tatt i en litt feil vinkel,
det er mye mer snø enn det ser ut som...
Men sånn er det ikke nå!!
Ikke lenge til jeg kan henge tøy på tørkestativet,
er litt mye snø på plenen ennå..

Jeg har strikka litt sokker siden sist,
i de nye fargene til Viking Sportsragg
som jeg viste deg i forrige innlegg:


De rosa er også ferdig, 
har bare glemt å ta bilde av dem ;)

I vinterferien var jeg hos lillemor
og da fikk jeg høre at hun behøvde ullbukser.

Jeg strikka Mariusgenser til henne i januar/februar...


Litt dårlige farger på bildet,
den er i orginalfarger.

Tenkte å strikke bukse til,
så jeg la opp til den på mandag kveld.
På dagen idag ble den ferdig,
og her er den før den skal en tur i maskinen:


Jeg har strikka den i Sporty Superwash,
som er Nille sitt superwash.
Liker det veldig godt til ullbukser :)

Mens jeg var igang la jeg opp til en bukse til:


Den skal være gul med røde striper på bena..
Hehe ikke de fargene jeg strikker av vanligvis kanskje?
Men det er en grunn til det.
Dette er nemlig fargene til en liten søt bamse.
Fins vel ingen som ikke elsker den bamsen??
Han bor i en liten skog som ikke er så stor,
omtrent 100 meter,
og elsker honning!!
Han har en bestevenn som er en liten,
søt og litt usikker gris :)
Du vet hvem jeg mener??
Ellers kan jeg nevne at han har en bestevenn til,
med initialene KR.
Nå vet du det tenker jeg :)
Om du ikke gjør det,
så får du vente å se til buksa er ferdig ;)

Nå skal jeg lage meg en kopp te,
fortsette på buksa mens jeg ser på
tv eller Hawaii 5-0.
Har ikke helt bestemt meg ennå ;)


Håper du får en koselig kveld,
og en strålende torsdag :)
Tusen takk for at du stakk innom <3


God vårklem fra Nina <3

Ja forresten, vet du hva jeg så på Instagram ista??
Noen som hadde funnet blåveis!! :)
DET er sikkert vårtegn det!! :)

Kos deg :)

6 kommentarer:

  1. Å så herlig det er hos deg i skogen. Jeg skal sette meg ut i morra, da har jeg tid til det. Du og du som jeg gleder meg.
    Jeg har to dagers link up party i bloggen, Delta gjerne og vis fram det fine du lager.

    SvarSlett
  2. Så fint det er hos deg og vårlige. Vi er i snøen med barnebarn.

    SvarSlett
  3. Går an å kose seg i den kroken der, ja! :)

    SvarSlett
  4. Så mye fint du har strikka! Gleder meg slik til jeg kan strikke igjen....... Fint å kunne sitte ute i sola. Jeg våger ikke helt å tro på vår i mars, men nyter det så lenge det varer.

    Klem

    SvarSlett
  5. Så hyggelig med våren hilsen - akkurat så jeg sitter i solen med strikketøy :-)) ja herlig - men vi har noen dager regnvær og kald -
    men solen og våren kommer tilbake :-))) Kos deg på terrassen :-)))
    Gleder meg å se din deilig strikking... Klem fra Viola

    SvarSlett
  6. Neste onsdag, finner du meg på fb, så kan jeg giude deg gjennom Link up, det er kjempeenkelt og morsomt!
    God helg.

    SvarSlett

Koselig at dere legger igjen kommentarer :)
Det setter jeg stor pris på :)